Nu jävlar...

Nu jävlar måste det börja hända något här känner jag.. Ena stunden säger jag att jag ska ta upp bloggandet igen och nästa så har jag helt glömt bort, fy på mig.

Nu ska jag iallafall försöka blogga lite varje dag, och kan ju börja med och berätta lite om min dag, som förövrigt varit extremt tråkig -.-

Har praktik i tre veckor nu, och idag var sista dagen på andra veckan. Är på Örebro Fältrittklubb, en ridskola med drygt 700 ridande elever och ca 50 hästar. Har varit på praktik där tidigare och ville egentligen inte vara där igen, men fanns inget annat bra alternativ som var lätt att ta sig till så fick bli ÖFK ännu en gång.

En dag ser ut ungefär såhär:
8.15 - 8.30 Utsläpp av hästar
8.30 - 10.15 Stalltjänst (Mockning, sopning, fodring osv..)
10.15 - 10.30 Rast
10.30 - 12.00 Fortsatt stalltjänst(sånt som inte hann göras innan rasten)ströjobb som finns att göra
12.00 - 13.00 Lunch
13.00 - 13.15 Insläpp av hästar
När hästarna är inne så ska det sopas och sen ska man borsta hästar och kolla så alla mår bra.
15.00 - 15.30 Slut för dagen

Tiden mellan halv två och halv fyra så gör vi praktikanter inte ett skit -.- Astråkigt äre, åka dit för o mocka och slita någon timme på morgonen och sen inte göra något alls resten av dagen och sen åka hem igen, känns ju värt, suck :(

Min dag bestod av det jag skrev ovan, en skrikande unge på tåget och en jävla massa snor.. Antingen så är jag sjuk eller så är det allergi, skulle tippa på att det är en mix av båda två = SJUKT JOBBIGT =( Fick införskaffa både allergitabletter och nässpray på vägen hem förut, får hoppas det blir bättre snart, kan inte använda linserna heller för det kliar i ögonen...

Nu ska jag gå och lägga mig i min underbara säng och invänta Big Brother som jag troget följer ;)

.
Bjuder på en bild på världens finaste häst, Orup <3



Nattinatti
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0