19-23 oktober

Har inte orkat bloggat under veckan, och brukr inte orka nån dag heller så har bestämt mig för att bara göra de en gång i veckan och berätta vad som hänt under veckan.. Inte för att de hänt så jättemkt men..

Måndag
Skolan:
Hade idrott första timmen idag, dansade och de var riktigt kul, skrattade massa ^^,  Gjorde montéprovet efter lunch, tror de gick bra, kändes bra iallafall :) Tobbe gick igenom voltstart osv sen..

Tisdag
Skolan:
Bruks på morgonen me dom nya ridgrupperna vi har, tycker inte alls om min!! Man märker att typ ingen är nöjd eftersom alla skiter i att gå till skolan, dom blir helt plötsligt "sjuka" -.-  Körde iallafall Cardinal själv eftersom den ja skulle kört me gick därifrån när vi tog in hästarna, skolkare!!  Idrott efter lunch, gick promenad me Mimmi, Johanna och Emma istället för att vara med, hade ont i knäet..

Onsdag
Skolan:
Travstallet på morgonen, jag var den ända från min ridgrupp som kom dit. En från körklassen(Lindkvist) var där och så en från NV som skulle vara me o köra. Så vi var tre stycken, fyra med Tobbe.. Körde Axel me Lindkvist och han var väl rolig att köra, stark var han iallafall.. Hästkunskap/Mentorstid efter lunch, slutade så vi hann med 13.55 bussen. Gick i Örebro me Johanna o Mimmi en stund, blev bl.a Krämaren o hälsa på Rajan mm :P

Hemma:
Ridningen gick la bra.. Hade Tetino och de stog programridning på schemat. Vi tränade på olika ridvägarna osv och red utan stigbyglar. Trodde inte de skulle bra menär man fick ner han i form så var han urmysig att sitta på, skumpade inte alls xP  Så om han jobbar me ryggen så blir han mycket bättre att sitta på ^^,  Galoppera bara pyttelite idag, förra gången blev de ingen galopp alls -.- Tråk...

Torsdag
Skolan:
Idrott på morgonen, dansade idag igen och det var kul :) Lektion me Bertil efter idrotten och var ashungrig och kunde inte koncentrera mig. Hade Bertil efter lunch också, kunde inte koncentrera mig då heller för ja mådde dåligt. Tog 13.55 bussen till Örebro me Johanna, följde me Moroten o Grönis te Lundby och gick lite sne åkte vi tillbaka till Öre och sen åkte vi hem. Tappade mobilen på tåget, duktigt gjort -.-  Nån hitta den iallafall så fick tillbaka den rätt fort..

Fredag
Skolan:
Bruks på förmiddagen, gjorde iordning stallet och gjorde fint inför lovet. Smörjde selar sen, jag smörjde Tindras och den var väldigt skitig -.-  Etologi på eftermiddagen, tråk..

Ja det var en liten uppdatering på vad som hänt under veckan, skriver inte va som hänt på helgerna, orkar inte de..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0