16 oktober

Skriver lite va som hänt dom senaste dagarna..

Onsdag
Skolan:
Hoppade på lektionen i skolan på förmiddagen, jag fick världens chock då Sia skrev upp mitt namn bakom Orup, ja trodde aldrig jag skulle få han. Och hade inte sagt till henne att jag ville ha han heller, lite kul :D  Och jag har nog aldrig ridit en sådan härlig häst förut, han var helt otroligt underbar att rida, och han har världens skönaste galopp ;P  Gick jättebra att hoppa, småbusade lite och gjorde ett par bocksprång då och då men ja tyckte bara de va kul xD  Satt me värsta smilet precis hela lektionen :D  Älskar verkligen den hästen <33

Hemma:
Ridlektion på kvällen, alla fick byta hästar förutom jag.. Fick Tetino precis som jag trodde att ja skulle få. Sitsträning hade vi iallafall, och jag hade den hästen man absolut inte vill ha när man har sitsträning.. Och såkalrt skulle vi rida utan stigbyglar under nästan hela lektionen, tur att vi inte travade nå, för då hade ja åkt av direkt xD  Vi gjorde en massa övningar och typ stretchade osv på hästryggen och sen skulle vi sitta i nåt som ridlärarna kallar "apsits" och skulle trava också utan att hålla varken tyglar lr stigbyglar.. Kan ju säga att ja var ytterst nära att åka av >.<

Torsdag
Skolan:
Började inte förrens halv ett idag, lr ja de va restdag och om man hade rester skulle man börja som vanligt men orka liksom..  Åkte dit me Johanna o Mimmi vid kvart över tio och sen satt vi bara i biblioteket och gjorde inget xP Vi är så duktiga :D  Travet efter lunch, ville inte köra och då tog Lena me mig och skulle prata om varför jag inte ville köra.. Sa att ja precis hade varit sjuk och sen så sa jag att jag tyckte de va tråkigt att köra. Då höll hon värsta talet om att om jag inte vill köra så kmr jag få IG på hela Ridning och Körning grundkursen osv.. Ja ville inte köra just idag eftersom jag för de första inte hade några kläder för o köra och sen så var ja som sagt fortfarande sjuk..

Fredag
Skolan:
Bruksstallet på förmiddagen, var inne och lärde oss hur man passar in selar osv.. De regnade ute och Stella vr så snäll så vi slapp vara ute och köra då :)

Orup <3
Bästaste pållen ever <33333 Orup :D <33


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0