Söndag

Fyfan va dåligt de gick idag!!

Dom som var felfria fick rosett, men tror ni jag blev felfri? NEJ de blev ja inte.. Gisco var som förbytt idag, han är alltid seg och man måste nästan alltid rida med spö på honom. Idag så tog han något konstigt skutt över ett hinder me tjejen som red honom före mig och hon ramlade av. Hon satt upp och hoppade ett annat hinder och då började han hålla på, han typ drog iväg emot hindret och gjorde värsta skuttet över. Blev en aningens nervös när ja såg de eftersom ja skulle ha han sen xD  En tjej till som red Ior ramlade också av..

Sen när vi red fram och skulle hoppa det första hindret som var en grind så drog han först emot det och sen precis framför så svängde han till höger och jag fortsatte framåt först men hann sätta mig rätt innan ja for av. Tappade båda stigbyglarna så jag hängde fast i hans hals tills han stannat xD  Han höll på sådär flera gånger, jag trodde han skulle börja bocka eller något när han svängt bort från hindret för jävlar vilken fart han hade ;O  Trodde inte de var samma häst. När de var min tur så var han likadan. Vägrade hoppa första hindret så tog hinder 2-6 innan jag utgick.. Jag mådde jätteilla, var skitvarm, var nära att svimma och så var ja otroligt yr i huvudet så klarade inte mer..  Är riktigt besviken, betalade 200 för o rida några hinder på en häst som var förjävlig :/


Jag och Gisco   -   Foto: Johanna Wallo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0